Tady je způsob, jakým obchody e-komerce mohou prodávat daleko chytřeji na Youtube, Facebooku a Amazonu.

Konference SMX Advanced 2019 v Seattle byla jedna z dalších fantastických událostí, která byla doslova nabitá spousty skvělými SEO a SEM postřehy. Je tu spousta věcí, které je třeba zopakovat nebo na které byste se měli podívat, jestli jste nebyli schopni účastnit se. Výstup o SEM zvaný „Prodáváme chytře s reklamami ve vyhledávání, sociálních sítích a na trhu“ dokonce nabídl účastníkům hned tři prezentující experty, kteří sdíleli jejich zkušenosti na rozdílných platformách a také sdíleli způsob, jakým mohou obchody e-komerce navýšit a maximalizovat jejich výkon.
 

YouTube postřehy z kampaně s Joe MArtinezem

 
Nejprve vystoupil Joe MArtinez ze společnosti CLix Marketing, který pokryl téma nákupních reklam na Youtube Ads. Zatímco většina e-komerčních marketérů se zaměřuje na přímou návratnost, on zdůraznil, aby se zamysleli nad těmito jednotkami reklam z pozice zákazníka: ti jsou na YouTube, aby sledovali videa, ne aby nakupovali vaše produkty, musíte proto zvolit správný cíl pro vaši Produktovou a firemní kampaň. Tento pohled tak nastavuje marketéry pro správná očekávání, že to jsou nejprve video kampaně, až poté nákupní kampaně. Hlavní výhoda TrueView pro nákupní kampaně spočívá v tom, že zaseje sémě v naději, že uživatelé jsou si již vědomi toho, že vaše produkty vůbec existují.
 
Nejprve diskutoval o mechanice těchto kampaní a o tom, jak vaše kreativita a produkty ovlivňují strukturu vaší kampaně. Produkty jsou vybírány na úrovni kampaně a měli byste být proto schopni zvolit si možnost, že budete inzerovat všechny produkty, nebo výběr produktů nebo dokonce produkty za použití vlastních filtrů z vašeho vlastního feedu.
 

  • Pokud si vyberete inzerci všech produktů, Joe spatřil, že si obecenstvo velice dobře počíná se snahami o opětovný marketing, aby ukázali uživatelům přesně to, co viděli v minulosti.
  • Pokud si zvolíte inzerci určitých produktů, musíte chápat, že můžete vybrat pouze deset produktů na jednu kampaň. Dokonce, i když vyberete těch deset produktů, pouze šest z nich se ukáže, zatímco reklama běží. Mohou být přidány i produkty vyprodané, ovšem neukáží se v reklamě, dokud váš feed nepotvrdí, že jsou opět na skladě.
  • Pro skupiny produktů, značky budou váš nejlepší přítel, ale buďte opatrní. Inzerentům se povoluje cílit pouze na jednu značku na kampaň, takže značkujte velice obezřetně, neboť to bude limitovat vaši schopnost cílit v kampani. Hlavně, pokud používáte tu stejnou značku napříč více sloupci.

 
Vaše kreativita bude diktovat, která možnost výběru produktů je ta nejlepší pro vás. Pokud máte produkty stejných produktů, manuálně zvolte ty produkty, nebo velice podobné produkty, aby se zobrazily spolu s obsahem. Pokud máte obecné, firemní video, zvažte použití vlastních značek, které budou tlačit ty nejpopulárnější produkty nebo ty nejlépe prodávající produkty v jeden čas. S produkty vybranými na úrovni kampaně, možná budete muset testovat celou řadu seskupení produktů a možností cílení, abyste našli tu nejlepší kombinaci.
 
A dokonce, i když je vaše cílení co možná nejpřesnější, měli byste i tak stále monitorovat to, kde se vaše reklamy ve skutečnosti zobrazují. TV zařízení byly přidány jako možnost umístění video kampaní někdy v říjnu 2018. Šance jsou takové, že uživatelé nebudou moci interagovat s nákupními kartami s jejich zařízením. Monitorujte proto výsledky v Google Ads a také vaše analytiky v Youtube Studiu, abyste tak mohli zvážit případné odstranění těchto zařízení. Ale také si dejte pozor na děti! Mohli byste sice cílit na správné uživatele, ale on či ona dali své zařízení dětem. Chceme se proto ujistit, že ukazujeme naše produkty pouze uživatelům, kteří je skutečně chtějí od vás koupit. Použijte tento seznam, který čítá více než jeden tisíc tři sta Youtube kanálů pro děti, které vyčleníte z vašich video kampaní, abyste se tak pokusili minimalizovat zbytečné náklady.
 
A konečně, Joe mluvil o důležitosti zapojení v těchto kampaních. Youtube je koneckonců sociální síť, kde je zapojení králem. Proto pečlivě sledujte to, jaká videa a jaké typy cílení pohánějí ty nejvyšší možné počty zhlédnutí, poměry kliknutí a likes a návštěvy stránky. Tytpo akce mohou znamenat to, že někdo interaguje s vaší reklamou, mohou se jim líbit jiná videa, sledovat jiná videa, sdílet jiná videa, přidávat vaše videa na playlist nebo se přihlásit k odběru vašeho kanálu. Všechny tyto dodatečné úkony jsou vždycky zdarma a můžete tak vytvářet obecenstvo z těchto úkonů v Google Ads Audience MAnager, který můžete použít jako další krok v opětovném marketingu kampaně, což povede uživatele k eventuálním převodům. Jsou to opravdu vlivné metriky, pokud se budete dívat na to, jak moc poháníte povědomí a rozpoznání vašich produktů.
 
Inzerenti by také měli vytvářet obecenstva z jejich video reklam a přidávat je do všech kampaní vyhledávání jako pozorovatelské obecenstvo. Můžete poté vidět část dopadu, kterou měl náš TrueView pro nákupní kampaně na vyhledávání. Lidé sice možná nebudou připraveni nakupovat produkty z vašich YouTUbe kampaní, ale pokud reklamy budou vhodné pro zapojení a budou cílit na správné obecenstvo, můžete získat informace, pokud jakýkoliv uživatel přijde do vyhledávání a bude hledat vaše produkty na Google.com poté, co viděl vaše video reklamy.
 

Chytřejší nakupování na Facebooku se Susan Wenograd

 
Další prezentující byla Susan Wenograd ze společnosti AimClear, která diskutovala její forte: Facebook Ads. Pokud si chcete přečíst opravdu detailní a skvělý popis její části prezentace, stačí se podívat ZDE.
 

Placené a vlastněné mediální možnosti Amazonu s Danielle Waller

 
A v samém konci jsme završili prezentaci s Danielle Waller ze společnosti Merkle. Diskutovala o Amazonu v přístupu „labužníka“, který zajistí, že každý může s něčím odkráčet.
 
Nastartovala svůj výstup tím, že mluvila o tom, jak důležitý Amazon je a jak neustále pokračuje s růstem jeho podílu na trhu a také počtem členů. Amazon má opravdu velký dopad na to, jak navyšující se procento populace činí nákupy a skoro polovina všech obchodních zisků jde od Amazonu ve Spojených Státech. Je to jedna z TOP platforem pro zisk z reklam na internetu a internetoví uživatelé neustále mění své zvyky, aby vyhledávali na Amazonu jednotlivé produkty předtím, než jdou na Google.
 
Pokud vezmeme v potaz tyto trendy, je to imperative, se kterým firmy pracují, aby nalezly úspěch na Amazonu, avšak není to jen tak jednoduché. Abyste měli dobrou přítomnost napříč celým prostředím Amazonu, musíte shromáždit spoustu různých týmů do jedné místnosti. V její prezentaci Danielle mluvila o placených a vlastních možností pro média.
 
V oddělení vlastních mediích, diskutovala o prostředcích, které má firma k dispozici, což zahrnuje jednak detailní produktové stránky, vylepšený firemní obsah a také obchody. Tyto dovolují společnostem ukázat jejich firmu a jejich produkty, vytvořit bohaté zkušenosti, u kterých bude Amazon mnohem pravděpodobněji pohánět provoz a stejně tak bude navyšovat pravděpodobnost převodů. Klíčovými věcmi je bezpochyby zaměření se na solidní obrázky z několika různých úhlů a pro všechny varianty, zvýraznění klíčových vlastností v titulku a popsání všech vlastností v plném popisu.
 
Pokud se přeneseme do říše placených médií, Danielle vysvětlila, že hlavní cíl Amazonu je mít celou nákupní cestu zákazníka na svém portálu, takže chtějí poskytovat co možná nejvíce možností pro vás, abyste dosáhli na vaše cílené zákazníky.
 
Ukázala všechny možnosti dostupné pro inzerenty: vlastní reklamy, vyhledávání, zobrazení, video a Amazon DSP. Záleží na tom, o které máte zájem, některé jsou samoobslužné, některé mají všechny služby, některé mají na výběr.
 
Také zvýraznila cíle vašich placených Amazon mediálních kampaní, hlavně vyhledávání, které se mohou zaměřit na ochranu prostoru značky, získávání nových zákazníků, prodávání či přebírání podílu trhu.
 
Danielle uzavřela svou prezentaci tím, že se rozpovídala o věcech, na které byste se měli zaměřit, když se dostáváte do DSP: musíte mít v souladu cílení na obecenstvo s formátem reklamy, výběrem inventáře, komunikací a KPI. Není tu žádná jiná platforma s více informacemi o tom, jak uživatelé nakupují věci, než Amazon, takže využijte ho a vymlaťte co možná nejvíc z vaší kampaně.
 

Závěr

 
Tohle byla velice užitečná prezentace se spousty skvělých rad pro kohokoliv, kdo by chtěl prodávat produkty napříč těmito třemi sítěmi. Pokud stále chcete více informací, ať už o YouTube, FaceBooku nebo Amazonu, zkuste kontaktovat tyto lidi individuálně a využijte jejich znalostí!

This entry was posted in Nezařazené. Bookmark the permalink.