SMX replay: SEO, které se pro vás Google snaží spravit

Internetové vyhledávače spatřují ty samé SEO chyby nespočetněkrát a jak již řekl Patrick Stox, SEO specialista ve společnosti IBM, během jeho Sekce Postřehů na SMX Advanced konferenci: „vyhodíte z okna miliony dolarů za PR kampaň jenom za to, abyste nás (SEOs) donutili přesvědčit vývojáře, aby všechno tohle opravili? Nebo to budete spravovat vy sami? Odpověď je taková, že spoustu věcí opraví oni sami.“
 
Během svého výstupu Stox zvýraznil počet běžných SEO odpovědností, které již Google vykonává za nás. Můžete si poslechnout celou jeho diskuzi výše, s celým přepisem dostupným níže.
 
Pro daleko více Postřehů z SMX Advanced konference, zkuste se zaposlouchat do výstupu Amandy Miligan o využívání Data čtení pro získání TOP mediálního pokrytí nebo se podívejte na výstup AShley Mo, který se zabýval zlepšováním výkonu vašich Youube reklam.
 

Nemůžete právě nyní poslouchat? Přečtěte si úplný přepis níže.

 
Představení od George Nguyena:
Meta popisy? Určitě pro tohle najdete nějaké nejlepší praktiky. Titulkové tagy? Určitě jsou i pro to nejlepší praktiky. Redirekty? I tady – uhádli jste – jsou nejlepší praktiky. Vítejte do výsílání Search Engine Land, jsem váš hostující George Nguyen. Jak jste si již pravděpodobně vědomi, internet může být opravdu zaneřáděné místo, SEOs mají pouze omezený počet hodin denně a – jak již vysvětluje SEO specialista ze společnosti IBM, Patrick Stox – Google možná již vykonává některé již více četné praktiky. Tím, že budete vědět, jaké z těchto předmětů internetové vyhledávače mohou vykonat samy, může ušetřit spoustu času a dovolí vám tak zaměřit se na nejlepší praktiky, které budou mít co možná největší dopad. Tady jsou postřehy od Patricka Stoxe z konference SMX Advanced, ve kterých diskutuje několik málo věcí, které se za vás pokouší spravit sám Google.
 
Patrick Stox:
 
Jak se vede? Jsem první, kdo bude startovat tenhle zbrusu nový typ výstupu tady na konferenci. Tohle bude určitě sranda. Budeme se tady tak trochu bavit o věcech, které Google a, některé platí i pro Bing, pokusí spravit za vás. Pokud jste se účastnili prezentace dříve s Barrym (Schwartzem) a Detlefem (Johnsonem), ti diskutovali o některých z těchto věcí, však víte, že internet je zaneřáděný, lidé dělají chyby a jsou to pořád ty samé chyby dokola a dokola. A pokud jste internetový vyhledávač, co budete v takových situacích dělat? Budete utrácet miliony dolarů za složité PR kampaně, abyste donutili SEOs přesvědčit vývojáře, aby spravili všechny tyhle věci? Nebo je budete spravovat vy sami? A odpovědí je to, že internetové vyhledávače dnes opravují celou řadu věcí.
 
Takže tou hlavní věcí je to – jsem tu dnes jako já. Pokud řeknu něco hloupého nebo chybného, jsem to já, kdo mluví – není to společnost IBM.
 
Důležitost technického SEO možná bude klesat. A zdůrazňuji slovo „možná“, řeknu to s tisícery uvozovkami. Důvod, proč jsem zrovna tohle řekl, je ten, že čím více věcí opravuje sám Google, tím více věcí opravuje také Bing a o to méně věcí se vlastně musíme starat my. Takže, jaký je lepší způsob tohle říct, než „možná se to změní“ – naše pracovní role se změní.
 
Některé z těchto věcí jsou: indexování bez procházení. Každý o tom ví. Pokud se stránka propojí s Googlem, uvidí odkazy, řeknou – tady máte ukotvené texty. Vím, že je tam ta stránka. Lidé na ni odkazují. Je důležité, abychom to indexovali. Dokonce, i když jsme blokování, nemůžeme vůbec vidět, co je na té stránce. Ale stále to udělají. Stále se rozhodnou to indexovat.
 
Tohle je něco, co se stává jak u Google, tak i u Bingu: měkké 404. Takže co se stane se statusovým kódem 200, ale je tu zpráva na stránce, 200 říká okay, tady je zpráva na stránce, která mi jasně sděluje, že je něco špatně. Tedy, tohle tady není nebo co. Zachází s tím jako s měkkou 404, tohle platí pro bing a Google. Je tu doslova tisíc jiných typů zpráv, kde se budou dívat na stránku, na které prostě hodíte 200 statusový kód, a řeknou: „tohle je vlastně 404 stránka“. A oni řeknou něco jako: „my víme, že tu většinu času není nic užitečného.“ Avšak to se stává také se spoustou rámců JavaScriptu, protože tyto nejsou typicky vytvořeny k selhání. Vlastně musíte udělat spoustu krkolomné práce okolo, jako routing, o čemž mluvil Detlef, na 404 stránku. Takže jste hodili 200, ovšem oni řeknou, že stránku nenalezli. Internetové vyhledávače jsou jako „no, nic tu není.“
 
S procházením, zpoždění procházení může být ignorováno. Google typicky hodí co možná nejvíce načítání na server, kolik váš server dokáže zvládnout, až do bodu, kdy dostanou ty stránky, které chtějí. Stránky mohou být složeny pospolu ještě předtím, než budou procházeny. Pokud tedy máte duplicitní sekce, řekněme jednu na subdoméně nebo jako http, HTTPS, oni rozpoznají tyhle vzorce a řeknou, chci jenom jednu verzi. Chci tuhle verzi jako zdroj vší pravdy. Konsoliduje všechny signály tam. Takže předtím, pokud je viděli tím samým způsobem na pět různých místech, budou s ní zacházet jako s jednou. Nemusí ani ty stránky procházet – jsou jako, tento opakovaný vzorec je vždycky stejný a to je vše.
 
Tak trochu to funguje s HTTPS taky. Tohle je vlastně jeden z duplicitních problémů, tedy to, že budou typicky indexovat nejdříve HTTPS a až poté http. Takže, pokud máte obě dvě a nemáte žádnou kanonickou – kanonickou, můžeme jít jakoukoliv cestou, avšak typicky si zvolí HTTPS, pokud mohou.
 
302 redirekty: myslím si, že je tu spousta mýtů a nepochopení se SEOs, takže vlastně vysvětlím, jak to všechno funguje. 302ky mají znamenat to, že jsou dočasné, ale pokud je necháte na nějakém místě dostatečně dlouho, stane se to, že se z nich stanou trvalé. Bude se s nimi zacházeno jako s 301. Když je 302 na místě, to, co se stane, je to, že já redirektuji tuto stránku na tuto stránku, a vlastně je to něco jako reverzní kanonický: všechny signály mohou jít zpátky na původní stránku. Ale pokud to tak necháte po několik týdnů, několik měsíců, Google řekne něco jako“ Nah, opravdu je to všechno redirektováno i po tak dlouhé době. Měli bychom indexovat namísto toho novou stránku.“ A poté všechny nové signály jsou konsolidovány zde, namísto toho.
 
Titulkové tagy: Kdykoliv, víte, netvoříte titulkový tag nebo není relevantní, obecný, příliš dlouhý: Google jej může přepsat. A že se do toho budou pouštět často, to jo. Víte, pokud jenom napíšete „domov“, možná byste měli přidat alespoň název firmy. Oni to budou dělat velice často pro spoustu různých důvodů, ale hlavní důvod je ten, řekl bych, víte, že lidé jsou opravdu špatní v psaní titulků. A jsou špatní i v nacpávání klíčových slov do titulků. A je to to samé jako s meta popisky: typicky budou stahovat obsah přímo ze stránky. Pokud tedy nenapíšete meta popisek, napíšou si jeden za vás. Není to něco jako „hej, to neexistuje.“
 
Lastmod datum a sitemapy – věřím, že Bing tohle vlastně ignoruje. Důvod, proč existují sitemap generátory, je ten, že lidé vytváří sitemapy, které nejsou nikdy správné. Tohle je pravděpodobně jedna z věcí, které jsou špatně, ale koho to zajímá. Ignorují to.
 
Kanonické tagy: tohle je velice časté. Tohle představuje zhruba polovinu mojí práce, snažím se přijít na to, jak to všechno vlastně bylo konsolidováno nebo jestli je něco problémové. Ve spoustě případů mohou být kanonické tagy ignorovány. Mohou být ostatní signály ve hře, jako například hreflang tagy nebo jakékoliv jiné věci. Ale jednoduše řečeno, pokud si myslí, že je něco špatně, tak řeknou: „ne, kanonický je, víte co, pouze návrh.“ Není to žádný příkaz. Takže kdykoliv, kdy si myslí, že správce webu, vývojář nebo SEO něco zkazil, učiní ten nejlepší možná odhad o tom, jak by to mělo být.
 
Je to tak trochu to samé jako s duplicitním obsahem. Duplicitní obsah existuje na internetu. Je skoro všude. Někde uvnitř Google se snaží pomoci lidem tak, že skládají stránky k sobě. Všechny tyhle různé verze se stávají jednou. Všechny signály jsou konsolidovány na jednu stránku. Vlastně se nám snaží pomoci tím, že tohle dělají. A vlastně dělají docela dobrou práci.
 
Pokud tedy máte několik tagů, určitě si zvolí ten nejvíce restriktivní. Viděl jsem to tisíckrát u různých CMS systémů: ve WordPressu, můžete mít vaše téma, které přidává tag,  plus Yoast přidává tag, plus jakýkoliv počet dalších věcí přidává tagy. A obvykle, pokud je tu pět tagů, které říkají „indexuj“ a jeden, který říká noindex, tak se rozhodnou pro ten nejrestriktivnější a řeknou noindex.
 
S odkazy, typicky je budou ignorovat. Pokud máte nějaké špatné odkazy na vaší stránce – myslím, že o tom tady byla i diskuze dříve – využijete soubor zřeknutí – nebo to možná byl minulý večer myslím, Barry o tom mluvil. Obecně je odpověď – ne. Pokud se bojíte, že budete mít nějaký postih, možná, ale většinou se nemusíte bát o tyto odkazy na vaší webové stránce, což je super.
 
A poté, pokud jste místní, NAP seznamy, spousta místních SEO, na které se zaměřujeme, tedy, ty všechny budou tou samou věcí. Tedy, variace, víte, ulice, napsané s jiným písmenem nebo LLC versus limited liability corporations. Tohle jsou určité variace, kde obecně řečeno, budou konsolidovány. Ví, že tohle je další verze té stejné věci, takže udělají, řekněme, to samé, to je v pohodě.
 
Tohle se vlastně objevilo také s Barrym nebo Detlefem, nemůžu si vzpomenout se kterým přesně, ale Google se dívá jenom na HTTPS v URL adrese, ne, jestli váš certifikát je ve skutečnosti ověřený či ne.  A to je na sto procent pravda. Pokud někdy procházíte webovou stránku, která má prošlý certifikát, projdou, jakože nic. Pokud se podíváte do Search Console, všechny odkazy konsolidovány. Následují redirekty, které tam jsou, i když uživatel dostane chybné hlášení.
 
A poté hreflang tagy, myslím, že to již zmínil Barry, tohle je jedna z nejkomplikovanějších věcí. Tohle je, v mém světě, pravděpodobně ta věc, která se pokazila snad milionem různých způsobů, protože je to opravdu něco komplexního. S duplikáty, pravděpodobně ukážou tu správnou, dokonce, i když jste stránku nelokalizovali a to vůbec – jako, že máte třicet různých verzí, všechny anglicky, a dokud jsou tu signály, bude to v pohodě. JE to přesně ten moment, kdy se tagy pokazí a tak, kdy můžete skončit se špatnou zobrazenou verzí, protože znovu, skládají ty stránky dohromady, typicky, pokud jsou to duplikáty, tak se budou snažit ukázat tu hlavní verzi. Pokud je všechno v pohodě, tak přeskočí na tu správnou verzi pro tu správnou osobu. V rámci toho tagu, víte, nejlepší praxe je použít pomlčku, namísto podtržení – ale v podstatě na tom vůbec nezáleží, jejich procházeči jsou v tomhle docela ohleduplní. Detlef o tom mluvil, „ooh, musíte mít vaši seémantickou HTML správně.“ Jejich procházeči tyhle věci viděli špatně padesát milionkrát a upřímně, je jim to více či méně fuk.
 
En-UK namísto en-GB: každý hreflang článek vám řekne, že je tohle špatně, ale funguje to i tak. Nikdy neuvidíte chybu. Proč? Protože UK není vlastně země – je to rezervovaný kód a viděli jej tolikrát špatně, že dělají, že je to v pohodě.
 
To samé s odkazováním na sebe sama. Nemusíte to dělat. To samé s relativními URL adresami versus absolutní. Jsou tu nějaké nejlepší praktiky. Ale, poté je tu ten druh, který funguje, a já si myslím, že se musíme jako průmysl dostat tam, kde nebudeme jen tak vyhazovat čas lidí z okna. Pokud Google, pokud Bing opravili tohle sami, tak proč bychom to měli tlačit my? Máme jiné priority, jiné věci, které můžeme dělat.
 
A dokonce to nyní dělají i v prohlížeči. Většina webových stránek nepoužívá pomalé načítání pro jejich obrázky. Google to ale vezme na jejich prohlížeč a doufám, že to udělají i ostatní prohlížeče. Myslím si, že je to první krok. Myslím si, že s tímhle ještě hodně pohnou, pravděpodobně něco jako před-načtené příkazy a další kopa věcí, ale udělají to, v prohlížeči, a trošku vezmou nálož ze serveru, ze stránky a prostě budou pomalu načítat obrázky napříč celým internetem. Nyní, spousta lidí si myslí, že musí dělat tohle načítání = „líné“ – tohle je vlastně výchozí. Pokud neuděláte nic, máte pomalé načítání na vaší webové stránce od Chrome 75. A to je asi tak všechno. Děkuji za pozornost.